پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
شورای سیاست‌گذاری پردیس علم و فناوری سبزوار

شورای سیاست‌گذاری پردیس علم و فناوری سبزوار

- 1402/05/21

شورای سیاست‌گذاری پردیس علم و فناوری سبزوار و پارک علم و فناوری خراسان در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش پارک علم و فناوری خراسان، شورای سیاست‌گذاری پردیس علم و فناوری سبزوار با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان، فرماندار سبزوار، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری و سایر اعضاء در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه مرتضی رضایی، رئیس پردیس علم و فناوری سبزوار با  گزارشی از عملکرد مرکز رشد در سال 1401، آخرین وضعیت پردیس و برنامه‌های راهبردی در سال 1402 را ارائه داد. 

در ادامه مسعود میرزائی شهرابی گفت: مردمی‌سازی، نقطه‌زنی و شبکه‌سازی سه محور مهم در مدیریت جدید پارک علم و فناوری خراسان است. 

وی افزود: پردیس علم و فناوری سبزوار، یک مرکز معرفی و ترویج علم است و هدف اصلی این مرکز ترویج و تسهیل دسترسی به ایده‌ها، ابتکارات و آثار علمی است تا فناوران و نخبگان دانشگاهی بتوانند ایده خود را به محصول تبدیل کنند. 

میرزائی تصریح کرد: همانطور که در تولید علم شاخص‌های جهانی را به‌دست آوردیم باید در مصرف علم نیز اینگونه عمل کنیم و مراکز رشد در شهرستان‌ها این وظیفه را به عهده دارند تا با توجه به مزیت‌های استانی و نیازهای منطقه‌ای و با شناسایی نخبگان و فناوران، آنچه امروز نیاز اصلی کشور است را احصاء کنند. 

در پایان این جلسه حسین ابراهیمی کردیانی، فرماندار سبزوار گفت: تغییر نگاه مدیریت پارک علم و فناوری خراسان از تمرکزگرایی به تمرکززدایی در نقاط مختلف استان و کشور را بسیار مهم دانست. 

وی انتقال خدمات و دانش مدیریتی از پارک علم و فناوری خراسان به شهرستان‌ها را باعث رشد و توسعه این سازمان دانست و افزود: نخبگان بسیار خوبی در دانشگاه‌های شهرستان‌های استان خراسان رضوی حضور دارند و تشکیل پردیس علم و فناوری سبزوار در دانشگاه حکیم باعث شکوفایی استعدادها خواهد شد. 

ابراهیمی انتخاب پارک علم و فناوری خراسان را به عنوان پارک برتر کشور در سال گذشته باعث افتخار منطقه عنوان و تشریح کرد:  با بررسی اسناد فرادستی می‌توان نقاط ضعف آن را کشف کرد و البته که نگاه علم و فناوری و دانش‌بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و حتما توجه به این حوزه برای کشور راهگشاست. 

ابراهیمی تصریح کرد: با کمک سازمان صمت و جهادکشاورزی می‌توان از بسترهای موجود استفاده کرد و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را مستقر کرد که در این مورد حتما در شهر سبزوار آماده همکاری و پیگیری موضوعات هستیم.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.